ROBI HAŁAS, ŻE JEST NAJTAŃSZY
A JEST

OSTATNI
W RANKINGU

SPRAWDŹ

Obniżka cen w Lidlu może wydawać się kusząca – w końcu każdy woli wydawać mniej, gdy tylko to możliwe. Do wielkich i głośnych promocji warto jednak podchodzić z dużym dystansem, ponieważ takie promocje można porównać do pewnego pieska, który dużo szczeka, ale w głębi serca jest raczej strachliwy.


Tak, jak wspomniany pupil, niektóre sieci sklepów stawiają na równie głośną i patetyczną komunikację o tym, jak niskie mają ceny. Gdy jednak przyjrzymy się im uważniej, pozostaje im podkulić ogonek, bo zajmują ostatnie miejsce w rankingu!


Rosnące ceny żywności i innych podstawowych produktów dnia codziennego skłaniają wielu Polaków do poszukiwania tańszych rozwiązań – w tym do zastanowienia się nad tym, który sklep jest najtańszy. Osoby oszczędne zazwyczaj zakładają, że najtańsze zakupy można zrobić w dyskontach spożywczych. Badania ASM pokazują jednak, że ceny produktów nawet w niektórych dyskontach mogą być dla wielu osób za wysokie. Który dyskont najtańszy? Z poniższych badań jasno wynika, że wśród dyskontów najniższe ceny oferuje Biedronka.

Image

Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na zmiany cen tych samych produktów na przestrzeni czasu. Pomocą dla nich są badania ASM, które porównują średnie ceny koszyków zakupowych w sklepach różnych sieci – dzięki tym danym można podjąć świadomą decyzję o tym, gdzie kupować, by nie przepłacać.


Badania przeprowadzone w czerwcu wyraźnie pokazują, jak duże są dysproporcje cenowe pomiędzy sklepami różnych sieci – koszyk zakupowy o zbliżonej zawartości można o wiele taniej skompletować w Biedronce niż w innych dyskontach.

W Biedronce koszt podstawowego koszyka zakupowego wynosi 262,13 zł.

W Lidlu na ten sam cel przeznaczyć trzeba aż 319,22 zł! To aż o 57,09 zł drożej niż w Biedronce!

Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na zmiany cen tych samych produktów na przestrzeni czasu. Pomocą dla nich są badania ASM, które porównują średnie ceny koszyków zakupowych w sklepach różnych sieci – dzięki tym danym można podjąć świadomą decyzję o tym, gdzie kupować, by nie przepłacać.


Patrząc na powyższe dane, łatwo zauważyć, Lidl okazuje się sklepem droższym i zajmuje ostatnie miejsce w całym rankingu!

Na podstawie badania "Badania i Raport: Koszyk Zakupowy" przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency, które dotyczyło średniej wartości koszyka zakupowego w podziale na sieci w czerwcu 2024 r. Badanie dostępne na stronie internetowej: https://www.asmsalesforce.pl/czerwcowy-koszyk-zakupowy-z-niewielkim-spadkiem-w-skali-miesiaca-i-roku/